Fredag 3/9

Tisdag: Pewep vila

Onsdag: Red en sväng i skogen, jag kände mig på topp men Pewep var tittig och ville inte hålla galoppen och var allmänt jobbig. Tränade på halter på vägen hem och det funkade riktigt bra! När fick jag en lättlärd häst? Roligt i allafall :)

Torsdag: Red på specialidrotten med honom. Vi tränade på att få hästarna lyhörda och jobbade mest på stora mittvolten. Först var Pewep spänd och ville inte lyssna på förhållningarna som vi skulle göra på varje vändpunkt på volten. Så sen när Jenny sa att vi fick lägga upp stigbyglarna så gjorde jag det eftersom det gick så bra förra gången! O vilken skillnad, jag kommer mer ner i sadeln och kan komma åt honom på ett helt annat sätt, vilket gjorde att han slappnade av mycket mer och lyssnade på småsmå hjälper och jag kunde till och med flytta in hela baken i vänster varv i galoppen, kände verkligen skillnaden och var väldigt nöjd med ridpasset då min häst blev väldigt lyhörd i slutet tycker jag!

Fredag: Vi tog en sväng i skogen för att få sträcka lite på benen! Han var fortfarande väldigt tittig men lyssnade mycket mer på mig och tog galoppen väldigt bra och vi rejsade lite innan vi vände hemåt och tränade på att vara lugn hela vägen hem, vilket han har problem med utan vill hellre takta hela vägen hem. Han gick mycket fint och lugnt och hade inte det minsta bråttom så det får vi nog träna på någon annan dag.
Allt för mig idag // Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0