4/11

Tjao, ni måste ju trott att jag har dött eller något! Nejnej! Vi lever och vi tränar på! :) 

Tävlingen gick bra i första klassen och lite sämre i andra, ska se om jag hittar filmen.. hmm.. 



Där ja!

Sen har vi tagit det lite lugnt, i lördags skulle Linea Hellberg rida honom men då vart han svullen i spotkörtlarna och fick vila både lördag och söndag. 

Imåndags så var han inte svullen och vi tog en lite jogging runda inne i ridhuset. 
I tisdags var Linea upp i sadeln och fick honom efter 1 timma och 15 min att slappna av någorlunda, han blev en helt annan häst. Undra om han har massa spänningar i kroppen tro?? 
Igår red hon igen och denna gången tog det ungefär 1 timma så det gick framåt, helt amazing vilket häst jag har fått efter bara två dagar =) 

Idag var jag tillbaka i sadeln, skönt också med lite vila med mina revben. Denna gången var det som att sitta på en helt ny häst! :o Han var så mjuk och fin i båda sidorna och jag kunde verkligen sitta ner och rida. Jag känner verkligen själv när jag rider för mycket med händerna och inte med ben och säte. Men så fort jag gjorde det så gick det finemang igen! 

Imorgon är det uteritt på schemat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0