26/12

Måndag: Red i ridhuset, tyckte det gick sådär. Han tog inte riktigt yttertygeln och var allmänt stressad. Så tog ett litet kortare pass och bara red igenom honom i skritt, trav och galopp. Kändes som han tyckte det var tråkigt att gå i ridhuset igen. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att få honom lugn igen och lyssna på yttertygeln. 

Tisdag: vila
Onsdag: Red ut med Emelie. Vi red uppåt i skogen och när vi kom en bit upp i skogen så var det inte upp trampat så mycket och därför blev det jätte jobbigt för Pepsi. Vi vände efter en stund och som vanligt hade Pepsi jätte bråttom hem. Tycker han blir lite stark i skogen så jag hoppas kunna hitta ett nytt bett till han som gör att han inte blir så fram med huvudet. 

Torsdag: Red ut med Nina på travbanan. Förra gången jag var där nere med Ebba så var Pepsi så otroligt tittig. Han brukar vara med avslappnad om han får gå bakom någon. Vi red med Annika som red ut på sin häst för andra gången och då var det lite för lugnt tyckte Pepsi och taktade ungefär hela vägen innan vi började trava och galoppera och då var han riktigt på tårna och travade på jätte bra. Sen när vi galopperade tyckte han det var roligt med lite rejs och blev jätte stark och tyckte det var jätte roligt att jag inte hade någon suck att säga till om. 

Fredag: Vila

Lördag: Red på gräsbanan. Otroligt bra träning! Det var ungefär 50cm hög snö och jag travade och galopperade på. I början fick han bara gå på utan några krav och det tyckte han var roligt. Sen jobbade jag på en volt runt banken, vilket han tyckte var mindre roligt men behövligt. Då lyssnade han sådär bra i galoppen och fick mest bara gå runt där. När jag travade av honom gick han jätte fint, så lär han sig lyssna på sin kära ryttare så kanske detta kan bli bra? 

Söndag: Red ner med Emelie på gräsbanan och denna gången fick han bara springa runt lite. Red lite kortare sväng eftersom det är ändå ganska jobbigt att springa runt i så hög snö. Lika roligt som igår tyckte han det var!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0