Onsdag 25/8

Tisdag: Tränade dressyr på banan, han skötte sig ganska bra och lyssnade redan från början!
Tränade lite övergångar och han fattade fint med ryggen, supernöjd med lilla pållen. Avslutade med lite hopp på en hinder på 50 cm, han hoppade superfint :)
Längd: Ca 60min

Onsdag: Travade och galopperade i skogen, jag tränade på att stå upp hela vägen för att träna mina vader och jag tränade Pewep med att öka och sänka galoppen, vilket gick mycket bra. Red inte hela vägen upp utan vände efter en stund och gick "lugnt" ner, eftersom min ponny har ganska bråttom jämt så blev det lite taktskritt ner. Dessutom tyckte jag att han kunde gå i form i nedförsbackarna, vilket han inte ville alls. Sedan tränade vi på halter nerför backen som avslutning, vilket inte alls gick som jag ville då han studsade och backade men efter 10 halter så lyckades han stå still i 2sekunder. Detta får vi nog träna på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0